Menu

Cracow day by day

Kraków na zdjęciach. Blog prowadzony w latach 2004-2010. I znów od 2015.

III. Prądnik Czerwony

[933]

krakoffski

933"Lipsk" z alei 29 Listopada

Są co najmniej cztery budynki tego typu w Krakowie - wszystkie z lat 70'. Ten znajduje się przy Alei 29 Listopada 130. W przeciwieństwie do tego z osiedla Albertyńskiego ten pełni funkcje biurowe i jest siedzibą kilkudziesięciu mniejszych firm.

[925]

krakoffski

925Pętla Prądnik Czerwony

W przeciwieństwie do tych bloków z poprzedniej notki te w panoramie miasta są już od dawna. Gdzieś od końca lat 70', wtedy budowano osiedle Prądnik Czerwony. One zresztą już tu się kiedyś pojawiły, ale widziane z innej strony -> [484].

[898]

krakoffski

898O samochód trzeba dbać

Pamiętam, że na alei JPII był kiedyś sklep z pokrowcami na samochody. Dziś nie ma ani sklepu, ani nawet budynku, a pokrowców też już prawie nikt nie używa.

[357bis]

krakoffski

357aUlica Meissnera, kwiecień 2007

357bulica Meissnera, kwiecień 2017

Kiedyś tu był szeroki chodnik, dużo zieleni i spokojniejszy ruch samochodowy. A dziś? Wypruta z chodnika i ruchliwa DDR, wycięta zieleń i ekrany. Plus z nich jest taki, że faktycznie działają, minus, że w ogóle są, a można było uniknąć konieczności ich stawiania.

[879]

krakoffski

879Tak się nie da żyć. To jest klęska ekologiczna.

Na zdjęciu ulica Młyńska oraz Pilot Tower, do niedawna Alma Tower, do którego jutro wejdę ostatni raz jako pracownik.

[877&878]

krakoffski

877Ulica Pilotów, marzec 2015

878Ulica Pilotów, listopad 2016

Zmiany. Czasem tak szybkie, że można ich nie zauważyć. 

[874&875]

krakoffski

874Alma na Pilotów 6, tył. Alma Tower w tle.

875Alma na Pilotów 6, front

Bardzo lubiłem robić zakupy w Almie. Choć firma wciąż istnieje i jakoś się trzyma, to czas przeszły jest tu niestety na miejscu. Dziś bowiem nie mam już możliwości zrobienia kompleksowych zakupów na cały tydzień. A lubiliśmy z dziewczyną w niedzielne, czy dowolne inne popołudnie usiąść i pobawić się w internetowe zakupy na w sklepie alma24.pl, który zresztą zakończył działalność. Furgonetki jednak wciąż stoją. Ceny, ok, czasem rzeczywiście były przesadnie wysokie, ale różnorodność towarów to wynagradzała. Dziś ceny nadal są wysokie, a towarów jest z dnia na dzień coraz mniej. Najpierw znikł łosoś, potem często nie było jajek, następnie reklamówki zaczęły być płatne, a potem na półkach zaczęło robić się pustawo, aż w końcu market skurczył się o 1/4. Niestety konkurencja nigdy nie śpi, a Alma zdaje się przespała ten fakt. I cholernie szkoda, bo to wciąż jeden z niewielu marketów z polskim kapitałem. Mamy być skazani na Bied(r)ę czy Lidla? Ten drugi to jeszcze, ale jak mam wejść do Biedronki to czuję fizyczny ból - nie dlatego, bo to dyskont i mnie niegodne, ale ten ich pudełkowy burdel mnie odrzuca. W sklepie, a zwłaszcza spożywczym, powinien panować jakiś ład i porządek, a każda Biedronka wygląda jak Bershka podczas wyprzedaży. 

Przy okazji warto zaznaczyć, że w roku 1995 projekt budynku marketu przy Pilotów 6 został wyróżniony Nagrodą Roku Stowarzyszenia Architektów Polskich. Wtedy była to jeszcze KrakChemia. Projekt przygotowało biuro projektowe DDJM, odpowiedzialne m.in. za Centrum Biurowe Lubicz (1 i 2), biurowce przy Armii Krajowej oraz te budowane dziś przy Opolskiej, a także projekt nowego zagospodarowania Szkieletora i terenów wokół.

Jeszcze raz; Cholernie szkoda. Trzymam za to, by wstali na nogi.

[844]

krakoffski

844Burza nad Krakowem

Lubię burze. Zawsze są fotogeniczne.

[806]

krakoffski

806Deszczowa ulica Młyńska

Aura dziś nakazuje pójść w czerń i biel, zwłaszcza, że blok po prawej jest bordowo-żółty... Ten na przeciwko nie lepszy, bo różowo-pomarańczowy. Ale to nic, już wkrótce cała okolica się zmieni - wzdłuż ulicy pojedzie tramwaj (który tu jest potrzebny), a ZIKiT, za zgodą naszych światłych radnych miejskich, podążających wg wytycznych równie wybitnej jednostki w osobie ministra środowiska, posadzi tutaj 8 metrowe ekrany akustyczne. Jeśli najnowsze decyzje się utrzymają, to widoczne na zdjęciu drzewa najprawdopodobniej mają przed sobą jeszcze sezon, może dwa ...

[794]

krakoffski

794Rozbiórka byłego salonu samochodowego

Widoczny budynek, który dziś już jest w strzępach, powstał mniej więcej w połowie lat 90' jako salon samochodowy Mercedesa (jeśli dobrze pamiętam ta część była dla samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych i furgonetek). Jakiś czas później Mercedes opuścił te zabudowania i od tamtego momentu przechodziły z rąk do rąk i stały się domem dla wielu różnych przedsiębiorstw. W części widocznej na zdjęciu jako ostatni mieścił się salon Citroena. Dziś jest rozbierany, by zrobić miejsce nowej inwestycji - 14-piętrowemu blokowi mieszkalnemu. Moim zdaniem architekturą absolutnie nie pasującego do otoczenia. Więcej poczytać można -> tu

© Cracow day by day
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci