Menu

Cracow day by day

Kraków na zdjęciach. Blog prowadzony w latach 2004-2010. I znów od 2015.

III. Prądnik Czerwony

[879]

krakoffski

879Tak się nie da żyć. To jest klęska ekologiczna.

Na zdjęciu ulica Młyńska oraz Pilot Tower, do niedawna Alma Tower, do którego jutro wejdę ostatni raz jako pracownik.

[877&878]

krakoffski

877Ulica Pilotów, marzec 2015

878Ulica Pilotów, listopad 2016

Zmiany. Czasem tak szybkie, że można ich nie zauważyć. 

[874&875]

krakoffski

874Alma na Pilotów 6, tył. Alma Tower w tle.

875Alma na Pilotów 6, front

Bardzo lubiłem robić zakupy w Almie. Choć firma wciąż istnieje i jakoś się trzyma, to czas przeszły jest tu niestety na miejscu. Dziś bowiem nie mam już możliwości zrobienia kompleksowych zakupów na cały tydzień. A lubiliśmy z dziewczyną w niedzielne, czy dowolne inne popołudnie usiąść i pobawić się w internetowe zakupy na w sklepie alma24.pl, który zresztą zakończył działalność. Furgonetki jednak wciąż stoją. Ceny, ok, czasem rzeczywiście były przesadnie wysokie, ale różnorodność towarów to wynagradzała. Dziś ceny nadal są wysokie, a towarów jest z dnia na dzień coraz mniej. Najpierw znikł łosoś, potem często nie było jajek, następnie reklamówki zaczęły być płatne, a potem na półkach zaczęło robić się pustawo, aż w końcu market skurczył się o 1/4. Niestety konkurencja nigdy nie śpi, a Alma zdaje się przespała ten fakt. I cholernie szkoda, bo to wciąż jeden z niewielu marketów z polskim kapitałem. Mamy być skazani na Bied(r)ę czy Lidla? Ten drugi to jeszcze, ale jak mam wejść do Biedronki to czuję fizyczny ból - nie dlatego, bo to dyskont i mnie niegodne, ale ten ich pudełkowy burdel mnie odrzuca. W sklepie, a zwłaszcza spożywczym, powinien panować jakiś ład i porządek, a każda Biedronka wygląda jak Bershka podczas wyprzedaży. 

Przy okazji warto zaznaczyć, że w roku 1995 projekt budynku marketu przy Pilotów 6 został wyróżniony Nagrodą Roku Stowarzyszenia Architektów Polskich. Wtedy była to jeszcze KrakChemia. Projekt przygotowało biuro projektowe DDJM, odpowiedzialne m.in. za Centrum Biurowe Lubicz (1 i 2), biurowce przy Armii Krajowej oraz te budowane dziś przy Opolskiej, a także projekt nowego zagospodarowania Szkieletora i terenów wokół.

Jeszcze raz; Cholernie szkoda. Trzymam za to, by wstali na nogi.

[844]

krakoffski

844Burza nad Krakowem

Lubię burze. Zawsze są fotogeniczne.

[806]

krakoffski

806Deszczowa ulica Młyńska

Aura dziś nakazuje pójść w czerń i biel, zwłaszcza, że blok po prawej jest bordowo-żółty... Ten na przeciwko nie lepszy, bo różowo-pomarańczowy. Ale to nic, już wkrótce cała okolica się zmieni - wzdłuż ulicy pojedzie tramwaj (który tu jest potrzebny), a ZIKiT, za zgodą naszych światłych radnych miejskich, podążających wg wytycznych równie wybitnej jednostki w osobie ministra środowiska, posadzi tutaj 8 metrowe ekrany akustyczne. Jeśli najnowsze decyzje się utrzymają, to widoczne na zdjęciu drzewa najprawdopodobniej mają przed sobą jeszcze sezon, może dwa ...

[794]

krakoffski

794Rozbiórka byłego salonu samochodowego

Widoczny budynek, który dziś już jest w strzępach, powstał mniej więcej w połowie lat 90' jako salon samochodowy Mercedesa (jeśli dobrze pamiętam ta część była dla samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych i furgonetek). Jakiś czas później Mercedes opuścił te zabudowania i od tamtego momentu przechodziły z rąk do rąk i stały się domem dla wielu różnych przedsiębiorstw. W części widocznej na zdjęciu jako ostatni mieścił się salon Citroena. Dziś jest rozbierany, by zrobić miejsce nowej inwestycji - 14-piętrowemu blokowi mieszkalnemu. Moim zdaniem architekturą absolutnie nie pasującego do otoczenia. Więcej poczytać można -> tu

[790]

krakoffski

790Opolska Business Park

Na skrzyżowaniu Alei 29 Listopada i ulicy Opolskiej powstaje kompleks biurowy Opolska Business Park. Na razie ukończono pierwszy budynek, kolejne dwa mają zostać oddane do końca roku 2018.

[764]

krakoffski

764Przy skrzyżowaniu Jana Pawła II/Mogilskiej z Meissnera

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie od dawna dewastuje miasto ekranami akustycznymi, które służą głównie im i pewnej zaprzyjaźnionej z prezydentem Majchrowskim pani polityk do wieszania swoich przedwyborczych szmat. Kraków w pigułce

[760]

krakoffski

760Rondo Młyńskie

Za kilka lat, bodaj w roku 2022, powyższe rondo przetnie tramwaj jadący na Mistrzejowice. Koncepcja budowy takiej linii jest słuszna i bardzo potrzebna dla całego miasta, ale przede wszystkim dla mieszkańców Mistrzejowic. Nie do końca jednak rozumiem po co ZIKiT chce, by powyższe rondo spuchło niemal dwukrotnie, bo aż do czterech pasów w jednym kierunku, co oczywiście zwiększy przepustowość, ale także zwielokrotni ruch samochodowy, a co za tym idzie i korki i hałas. Dla przykładu spójrzmy na rozbudowane tak kilka lat temu Rondo Grzegórzeckie. Nie można także zapomnieć o ekranach akustycznych, które Zarząd chce postawić wzdłuż ulicy Meissnera (to ta ulica odchodząca na prawo) w miejscu gęsto rosnących tam drzew.

Do roku 2022. jest jeszcze daleko, więc mam w sercu odrobinę nadziei, że plany powiększenia ronda zostaną odrzucone na rzecz zdrowego rozsądku i prawdziwego, faktycznego, a nie pozornego rozwoju miasta, które jest w interesie przede wszystkim mieszkańców, jednak mieszkam w Krakowie od urodzenia i od ponad dwunastu lat w miarę na bieżąco śledzę inwestycje drogowe, mam więc uzasadnione podstawy do obaw, że tak się nie stanie.

Gdyby ktoś chciał się zapoznać z opisem inwestycji i planami to znajdują się one ->tu<-.

Pierwszych opadów śniegu nawet nie chcę komentować. Szkoda czcionki.

© Cracow day by day
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci